מחקר: דיאטה דלת פחמימות מזיקה לבריאות

ארי וידר No Comments on מחקר: דיאטה דלת פחמימות מזיקה לבריאות

מחקר שנערך על 15.400 איש, על פני 25 שנים. מצא: כי ככל שצרכו פחמימות מהצומח בצורה מתונה, תוחלת החיים עלתה באופן מובהק

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צורכים פחמימות לדיאטה בריאה יותר: מחקר אמריקאי שבדק אלפי בני אדם, על אורך תקופה של 25 שנה. הגיע למסקנה חד משמעית: ככל שתצרכו חלבונים בצורה נאותה ממקור של לחם פסטות ותפוחי אדמה, סיכון התמותה שלהם היה נמוך יותר. כך פרסם כתב העת Lancet Public Health.

במהלך המחקר, נבחנו 15.400 תושבי ארה"ב. המשתתפים מליאו שאלונים מדוייקים אודות הרגלי האכילה והשתייה במשך 25 שנה.

מהמחקר עלה, כי האנשים שקיבלו 50% עד 55% מהקלוריות שלהם הגיעו מהפחמימות, היו בסיכון תמותה מעט נמוך יותר, בהשוואה לאלה שצרכו יותר כמויות של פחמימות או פחות, דרך האמצע הייתה הטובה ביותר.

אותם נבחנים מקור הפחמימות שלהם, הייתה ממזונות עמילניים כמו תפוחי אדמה, אורז, פסטה, דגני בוקר ולחם.

תוחלת החיים של צורכי הפחמימות ברמה מתונה מבין הקבוצות, ממוצע החיים שלהם היה 33 שנים נוספות, כלומר תוחלת החיים עמדה על 83 שנים.

תוחלת החיים של הקבוצה השנייה, שצרכו 30% או פחות מכך מסך הקלוריות מהפחמימות, היו שנתיים ו-3 חודשים יותר מאלו שצרכו 30% – 40% פחמימות מסך הקלוריות, היו שנה וחודש יותר מאלו שצרכו 65% או יותר פחמימות מסך הקלוריות היומיות שהם צרכו.

דיאטות דלות פחמימות המחליפות פחמימות בחלבונים או שומנים תופסות תאוצה ומצטיירות כדרך בריאה וטובה לירידה במשקל", אמרה ד"ר שרה סיידלמן, ראש צוות החוקרים מביה"ח בריגהם בבוסטון, "עם זאת, הנתונים מראים שתזונה דלת פחמימות מן החי מקצרת את תוחלת החיים, ואין לעודד אותה".

ומי שרוצה בכל זאת לבחור בדיאטה דלת פחמימות? ד"ר סיידלמן מציעה להעדיף חלבונים ושומנים צמחיים: "בטווח הארוך, החלפת הפחמימות בפרוטאינים ושומנים מן הצומח היא בחירה בריאה יותר לטווח הארוך".



0 תגובות